Aktuelle Techinfo zu VisioBraille Braillezeilen (Feb 2024): Wenn der VisioBraille-Treiber unter Windows 11 nicht funktioniert, liegt das an zwei denkbaren Moeglichkeiten: Entweder wurde BRLTTY automatisch installiert, dann stehen Braillezeilen nicht fuer andere Screenreader zur Verfuegung. 1. Im Suchfeld "Windows-Features" eingeben. 2. In der sich oeffnenden Uebersicht schauen, ob der Punkt "Barrierefreiheit" angezeigt wird. 3. Falls ja, diesen anklicken und auf Deinstallieren klicken. Falls nicht, liegt es an der aktiven Kernisolierung. Um die Kernisolierung zu deaktivieren, damit der FTDI-Treiber aktiviert werden kann, muss wie folgt vorgegangen werden: 1. Im Suchfeld "Kernisolierung" eingeben, die Windows-Sicherheitseinstellungen oeffnen sich. 2. Oben bei Kernisolierung den Punkt anklicken und den Schalter auf "Aus" setzen. 3. Danach den Computer neu starten. Actual technical info about VisioBraille Braille Displays (Feb 2024): Vario4 series, VarioUltra family and VarioPro2 80 works with several screenreader for Windows and with MAC OS! Please use actual firmware of our displays! Actual versions are available from our homepage. Necesarry drivers for MAC are included in the OS, there is no need for a separate driver! For using separate screenreader under Windows10 or Windows11 please deactivate "Narrator" screenreader. If you use Narrator together with other screenreader at the same time, the necessary Braille display driver will not be loaded. For Windows10 or 11 screenreader please use our USB universal driver (available from our homepage). For JAWS and VarioUltra please note: After installation of USB universal driver and new start of the system, please look at "Add Braille Display" in JAWS menu, choose the Baum Universal USB display, and than the VarioUltra 20 or 40 - depending on the display you have. Info for older BAUM Braille displays: If you got an error of "Memory integrity" with last Windows Update for Windows11 using old BAUM Braille displays: - search for and open Device Security in the start menu. - click on Information on Core Isulation. - uncheck the Memory Integrity check box and answer Yes. - restart the computer.